Audyt SEO i opracowanie strategii czyli od czego zacząć SEOJednym z najważniejszych początkowych kosztów dobrej strategii SEO jest audyt obecnej witryny i obecności w sieci. Audyt ujawni szereg możliwych problemów z witryną, które powodują niższe pozycjonowanie i odnalezienie strony przez wyszukiwarki i potencjalnych klientów. Audyt jest zazwyczaj przeprowadzany przez osobę, która wie, czego szukać i jak prawidłowo przeprowadzić audyt. Takie usługi audytorskie kosztują zwykle kilkaset złotych i są warte każdego grosza. Kolejnym krokiem jest opracowanie strategii poprawy witryny i obecności w sieci. Strategia ta będzie zależała od wyników audytu i celów, jakie chcesz osiągnąć w odniesieniu do strony internetowej.

Bieżące procesy i usługi SEO

Po wdrożeniu strategii SEO należy monitorować swoją witrynę i obecność w sieci oraz wprowadzać niezbędne poprawki. Należy również obserwować konkurencję i sprawdzać, co robi, aby nie dać się wyprzedzić.

  • Można zatrudnić kogoś, kto wykona tę pracę, lub zrobić to samemu.
  • Jeśli zamierzasz to zrobić samodzielnie, musisz zainwestować w odpowiednie narzędzia i szkolenia.
  • Monitorowanie wydajności witryny można prowadzić samodzielnie, korzystając z Google Search Console, SEMrush i innych podobnych narzędzi.

Należy jednak uważać, aby nie odczytać błędnie żadnych danych. Jeśli nie będziesz ostrożny, możesz w końcu wprowadzić niewłaściwe poprawki i zaszkodzić swojemu rankingowi, zamiast go poprawić. Niektóre błędy mogą kosztować Cię dużo pieniędzy i wysiłku na dłuższą metę. Jednym z ważnych błędów jest brak jasnego celu dla twojej witryny. Zanim usiądziesz do myślenia o słowach kluczowych i innych sposobach optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek, musisz zadać sobie pytanie, co chcesz, aby Twoja witryna osiągnęła. Nie wiedząc tego, łatwo popełnić błąd. Na przykład, możesz zdecydować się na założenie bloga, ale pisać posty, które nie są użyteczne i przez to nie przynoszą ruchu na stronie. Innym częstym błędem jest próba optymalizacji witryny przed zbadaniem słów kluczowych. Aby stworzyć odpowiednią treść, trzeba wiedzieć, czego ludzie szukają i czego oczekują.

Dobra strategia SEO zawsze przynosi zysk!

Efektem końcowym dobrej strategii SEO jest zwiększenie ruchu na stronie i pozyskanie większej liczby potencjalnych klientów bez konieczności wydawania dodatkowych pieniędzy na reklamę. W najlepszym przypadku będziesz konkurować z konkurencją o pierwszą stronę wyników wyszukiwania w Google. Oznacza to, że uzyskasz cały potrzebny ruch bez konieczności płacenia ani grosza za reklamę czy promocję. Dlatego właśnie SEO jest tak ważną strategią marketingową i wiele firm dużo w nią inwestuje.